Translate
Translate

Trixxo maakt ambities waar door persoonlijke aanpak en online uitmuntendheid

Met vijf overnames in 2021 is het Belgische Trixxo een snelle groeier binnen de Nederlandse flexbranche. “In 2025 moet de omzet van ons uitzendbureau zijn vervijfvoudigd naar 250 miljoen euro”, vertelt algemeen directeur Joaquin Urbina van Trixxo Nederland. Flinke ambities dus, waarbij de combinatie van een persoonlijke aanpak en online uitmuntendheid het verschil maken. 

over Trixxo

Trixxo is in Nederland nog relatief onbekend, maar dat geldt zeker niet voor het moederbedrijf in België. Door tientallen overnames en een sterke organische groei (46% in 2021) wint Trixxo Jobs daar in rap tempo aan marktaandeel. De ambitie is om in 2023 bij de grootste HR-spelers van België te behoren.  

Oprichter en eigenaar Luc Jeurissen timmert ook internationaal aan de weg, waaronder in Nederland. In 2018 en 2019 waren de eerste twee overnames een feit en in 2021 werden maar liefst vijf Nederlandse bedrijven overgenomen: Mainwork, Ruimbaan, Vandaag Personeelsdiensten, Flex Correct en JAMwerkt. Op JAMwerkt na krijgen deze bureaus in 2022 een rebranding naar Trixxo. Joaquin: “Vanaf september gaan we met marketingcampagnes het merk bekend maken in Nederland.” 

'bij Trixxo heeft iedereen groei voor ogen'

De ambities van Trixxo in Nederland zijn groot. Zo wil het bedrijf de omzet vervijfvoudigen naar 250 miljoen euro. “Dat willen we bereiken met minimaal 25 procent organische groei en voor het overige deel met acquisities”, vertelt Joaquin. “Vaak gaat het daarbij om regionale spelers die op een splitsing staan. Doorgroeien voorbij de 10 miljoen euro omzet vergt bijvoorbeeld een ander type onderneming en flinke investeringen. Sommige ondernemers willen dat niet en zijn toe aan een andere uitdaging. Dan sluiten ze zich liever aan bij een partij die hun organisatie kan laten groeien.”

De ambitieuze plannen vormden voor Joaquin de aanleiding om de overstap naar Trixxo Nederland te maken. “De plannen van Trixxo voor Nederland spraken me aan. Bovendien is de leercurve er ontzettend steil, vanwege de vele overnames maar ook vanwege de mensen die er werken. Bij Trixxo heeft iedereen de groei van de organisatie voor ogen. Dat zit in ieders haarvaten en merk je vooral aan de enorme bevlogenheid van medewerkers. Anders kun je ook geen organische groei van 46 procent bereiken. Wat helpt is dat we een flexibele onderneming met korte lijnen zijn en met eigen kapitaal snel zaken kunnen doen. Als algemeen directeur kan ik echt ondernemen.”

 

jouw ambities ook waarmaken?

Onze specialisten vertellen je graag welke digitale kansen jij kunt benutten. Plan vandaag nog jouw geheel vrijblijvende advies op maat gesprek.

optimale mix tussen online en fysiek contact

In het speelveld van uitzendbureaus wil Trixxo zich onderscheiden door het regionale karakter. “Ook als we een landelijke speler worden, willen we dichtbij de mensen en onze klanten blijven”, vertelt Joaquin. “Onze vestigingen spelen daarin een belangrijke rol. Veel grote spelers in de flexbranche zijn met name online actief, maar wij willen zeker ook offline uitblinken.  

Wat velen zich niet realiseren, is de impact die we maken voor mensen. Wij bieden een stukje bestaanszekerheid, zodat onze uitzendkrachten bijvoorbeeld hun huur of hypotheek kunnen betalen. Als je die impact serieus neemt, kun je niet volstaan met alleen een online intake. Wij willen mensen verder helpen, veel verder! Dat gaat het best met fysiek contact.”  

sneller sourcen door digitalisering 

Hoe belangrijk offline contact ook is voor Trixxo, het bureau beseft zich dat je ook online het verschil moet maken. “In onze markt is snelheid ontzettend belangrijk. Als we kandidaten op een vestiging niet direct aan werk kunnen helpen, lopen ze naar de concurrent en ben je ze kwijt. Als sourcen via automatisering sneller en beter gaat, kan de intercedent zich met de kandidaten bezighouden. Dat vinden ze ook het leukst om te doen.” 

online groeiambities 

Om de groeiambities online gestalte te geven, startte Trixxo de samenwerking met RecruitNow. “We gebruiken Cockpit van RecruitNow, een mooi en gebruiksvriendelijk recruitmentsysteem dat ver is doorontwikkeld. Daarnaast zien we RecruitNow echt als partner. Ze snappen de markt en dus ook onze ambitie en de snelheid die wij willen maken.”

in 7 stappen vergelijkbaar succes behalen?

ontvang het stappenplan meteen in een gratis en vrijblijvende whitepaper

direct downloaden

‘snelheid en persoonlijke aandacht’

“Het is voor ons erg fijn dat RecruitNow altijd open staat voor verbeteringen. Als wij een aanvullende functionaliteit nodig hebben, gaan we in gesprek en is het meestal bij de eerstvolgende release opgeleverd. Als het niet mogelijk is, bespreken we andere oplossingen. Het is niet, zoals bij veel andere partijen, dat er een serviceticket wordt ingeschoten en er vervolgens veel tijd verstrijkt zonder dat er iets gebeurt. Bij RecruitNow ben je geen nummer. Die snelheid en persoonlijke aandacht, daar houden we van.”


“Als wij een aanvullende functionaliteit nodig hebben, gaan we met RecruitNow in gesprek en is het meestal bij de eerstvolgende release opgeleverd. We zien RecruitNow echt als partner. Ze snappen de markt en dus ook onze ambitie en de snelheid die wij willen maken.” Joaquin Urbina algemeen directeur Trixxo Nederland
plan een gratis advies op maat

Onze specialisten adviseren je graag vrijblijvend. Gewoon online, wanneer het jou uitkomt.

gratis advies op maat

Gerelateerde artikelen

Puur Sales: ‘Innovatie en digitalisering zijn essentieel voor succes’

Puur Sales: ‘Innovatie en digitalisering zijn essentieel voor succes’

  • Cockpit ATS
bij WerkTalent staat digitalisering in dienst van persoonlijk contact

bij WerkTalent staat digitalisering in dienst van persoonlijk contact

  • Cockpit ATS
  • Jobsite
bij Eqib gaan digitalisering en ‘the human factor’ hand in hand

bij Eqib gaan digitalisering en ‘the human factor’ hand in hand

  • Cockpit ATS