persoonlijk contact en een goed ATS: de gouden combinatie voor Werkis

‘Iedereen verdient het om passend werk te doen’. Dat is het motto van uitzendbureau Werkis. Hoe ze dat bereiken? “Persoonlijk contact en een goed ATS als ondersteuning is voor ons een gouden combinatie”, vertelt Gerben Post, CEO van DDF People waar uitzendbureau Werkis onder valt. 

wie is Werkis / Verder met Werk

Gerben Post richtte samen met Jerica Post in 2008 het bedrijf Werkis op als onderdeel van DDF People. Daarna is de groep met achttien bedrijven uitgebreid, namelijk QOORE, PEC Zwolle Werkt, Bureau Techniek, Welovesociety, THRLL., Brainpink, Base to Work, Home of esports, Meester en Meester, DeGave, subsidieadvies, Hamith, Capital Spring, Green Resource Group, Shaer e-learning, Higher Skills, FC Utrecht Werkt en Code Deta. Op dit moment zijn van de negentien bedrijven twee actief met uitzenden, vijf met detacheren, drie met werving & selectie en één met re-integratie. Sinds dit jaar is Werkis een Great Place To Work company.

focus op kwalitatieve match

“Ons motto ‘iedereen verdient het om passend werk te doen’, drijft ons in alles wat we doen”, vertelt Gerben. “Ik heb zelf veel gehad aan goede mensen om mij heen en wil dat geluk ook anderen bieden. Een intermediair is de uitgelezen persoon om een kandidaat aan passend werk te koppelen.” Deze kwalitatieve match is niet alleen waardevol voor de kandidaat, maar zorgt ook voor klanttevredenheid. “Dit realiseren wij niet door te sturen op targets maar door het inrichten van een optimaal proces.”

Dit proces is een uitgebalanceerde driehoeksrelatie tussen intermediair, klant en kandidaat; waarin de intermediair faciliteert in de ambities van de klant en kandidaat. “De functie en cultuur van de klant is leidend in de eisen aan een kandidaat. Wij gaan niet over de inhoud, maar faciliteren de match en leggen afspraken vast in een kader, zoals goed werk leveren, salaris uitbetalen en passende arbeidsvoorwaarden bieden.” 

in 7 stappen net zo efficiënt als Werkis worden?

Ontvang het stappenplan meteen in een gratis en vrijblijvende whitepaper.

Cockpit: een boost voor het recruitmentproces

“Het faciliteren in de ambities van de klant en kandidaat is de kern van ons werk. Wij zijn er goed in en hebben ook de middelen, waaronder het ATS Cockpit van RecruitNow”, vertelt Gerben. Dit is een recruitmentsysteem dat de kandidaat volgt van aanmelding tot plaatsing bij een klant. “We registreren hier de kenmerken, eisen en wensen van onze kandidaten. Het systeem koppelt daar met slimme algoritmes passende openstaande vacatures van onze klanten aan.”

Cockpit geeft het recruitmentproces volgens Gerben echt een boost. “Het is logisch dat we mede door Cockpit groeien. Het systeem is overzichtelijk, toegankelijk en verbindend ingericht. Hierdoor is de acquisitie een stuk makkelijker, efficiënter en gestroomlijnder geworden. De intermediair heeft nu meer ruimte voor persoonlijk contact.”

interne synergie

“Ook kunnen we binnen de DDF People groep makkelijker de synergie zoeken”, gaat Gerben verder. Alle achttien bedrijven binnen DDF People werken namelijk met Cockpit ATS en iedereen heeft dus toegang tot dezelfde informatie. “Als we bij bedrijf A geen werk hebben voor kandidaat A heeft mogelijk bedrijf B dat wel, enzovoort. Hierdoor kunnen we nog nauwer aansluiten bij de behoefte van kandidaten.”

belangrijke bron van data

Tegelijkertijd is het ATS een belangrijke databron voor de eigen data warehouse. “Hierin slaan we data vanuit allerlei bronnen op. Op basis van de data doen wij analyses van de huidige markt. Zo signaleren wij trends waarop wij nieuwe wervingstrajecten ontwikkelen. Hoe een werkzoekende zich laat verleiden tot werk verandert namelijk continu. Het meten én weten van die behoefte maakt uit hoe je vraag en aanbod bij elkaar brengt.”

in 7 stappen vergelijkbaar succes behalen?

ontvang het stappenplan meteen in een gratis en vrijblijvende whitepaper

direct downloaden

gouden combinatie

Ook inhoudelijk verandert de wens van de klant continu, ziet Gerben. “Momenteel houden we ons bezig met thema’s als inclusie en diversiteit. Onze rol als intermediair is dat wij ons aanpassen aan de tijd en waarde toevoegen aan de klant en kandidaat. Als je niet aansluit bij hoe de maatschappij zich beweegt, sla je de plank mis. Persoonlijk contact en ondersteund door een goed ATS is voor ons een gouden combinatie voor de toekomst.”

“Wij groeien mede door Cockpit. Het systeem is overzichtelijk, toegankelijk en verbindend ingericht. Hierdoor is de acquisitie een stuk makkelijker, efficiënter en gestroomlijnder geworden. De intermediair heeft nu meer ruimte voor persoonlijk contact.” Gerben Post CEO DDF People
benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw staffingbureau?

onze specialisten Boy en René vertellen je alles in een vrijblijvend adviesgesprek

gratis advies op maat

Gerelateerde artikelen

bij Eqib gaan digitalisering en ‘the human factor’ hand in hand

bij Eqib gaan digitalisering en ‘the human factor’ hand in hand

  • Cockpit ATS
Pay for People laat intermediairs vooruitlopen door digitalisering

Pay for People laat intermediairs vooruitlopen door digitalisering

  • Cockpit ATS
  • Cockpit Multi Client Edition
Backofficebureau maakt klanten toekomstbestendig met innovatief ATS

Backofficebureau maakt klanten toekomstbestendig met innovatief ATS

  • Cockpit ATS
  • Cockpit Multi Client Edition