Translate

Pay for People laat intermediairs vooruitlopen door digitalisering

‘Pay for People verandert met je mee’ is het motto van backofficedienstverlener Pay for People. “De intermediair heeft te maken met veel werkfacetten zoals cv’s invoeren en cao’s bijhouden. Dat kost veel tijd. Door een koppeling tussen back- en frontoffice geven wij intermediairs de focus op hun werk terug”, vertellen relatiemanager Sharon van Tussenbroek en directeur Timo Rijsdijk van Pay for People.

over Pay for People

Pay for People is backofficepartner voor uitzendondernemingen. Ze leveren software voor alle administratieve, financiële en juridische zaken. Denk hierbij onder meer aan de verschillende verloningsregelingen van werknemers, facturatie aan klanten en het voldoen aan alle wet- en regelgeving.

grote krapte en toegenomen verzuim

“Het zijn onstuimige tijden op de arbeidsmarkt”, begint Timo. “Eerst kwam de WAB die het gat tussen vast en flexibel kleiner maakte, maar ook veel extra juridische en administratieve lasten met zich meebrengt. Vervolgens kwam daar begin 2020 de eerste coronalockdown bovenop, met enorme verschuivingen op de arbeidsmarkt tot gevolg.” 

Sommige bedrijven floreerden en anderen lagen stil. Medewerkers verruilden hun werkplek en soms zelfs hun branche. “De verschuiving veroorzaakte een krapte die we afgelopen zomer echt begonnen te voelen. Over de gehele arbeidsmarkt is een krapte voelbaar en vooral kandidaten met een praktijkopleiding zijn moeilijk te vinden en binden”.

En dat heeft merkbaar invloed op medewerkers: “Door de krapte zien we nu ook verzuim opspelen. Medewerkers werken veel over of ervaren een hogere werkdruk. Niet iedereen kan daar tegen en sommigen raken overspannen of burn-out. Maar ook een corona-uitbraak bij een groot bedrijf kan op korte termijn veel verzuim veroorzaken. Op al deze momenten grijpt men naar flexibele inzet.”

ook een superefficiënt uitzendproces?

Onze specialisten vertellen je graag welke digitale kansen jij kunt benutten. Plan vandaag nog jouw geheel vrijblijvende advies op maat gesprek.

meer plaatsingen dankzij Cockpit

Hoe vinden uitzendondernemingen in deze krapte genoeg flexibele kandidaten zodat het werk door kan gaan? “Een ATS is een ideaal middel”, vertelt Sharon. “Dit is een kandidaatvolgsysteem waarin uitzendondernemers hun kandidaten en vacatures beheren, vraag en aanbod bij elkaar brengen en communiceren met kandidaten en (potentiële) opdrachtgevers. Het geeft intermediairs toegang tot meer vacatures en verhoogt hiermee de kans op een plaatsing.” 

Daarom zocht Pay for People een samenwerkingspartij om naast hun eigen backofficesoftware ook het beste ATS te kunnen bieden. Ze kwamen uit bij Cockpit, het ATS van RecruitNow. “Sommige ATS’en zijn heel summier en anderen juist heel uitgebreid. Cockpit zit er precies tussen, is ook nog eens intuïtief en wordt continu doorontwikkeld”, vertelt Timo. Sinds de zomer van 2021 is de samenwerking een feit.  

superefficiënt uitzendproces 

De eigen backofficesoftware van Pay for People is met de samenwerking gekoppeld aan Cockpit. Sharon: “In de praktijk betekent dit bijvoorbeeld dat de intermediair na een plaatsing met één druk op de knop de data voor een contract, verloning, pensioen en facturering kan klaarzetten. Hij hoeft dus niet nog zelf data van de front- naar de backoffice over te schieten.”  

“Het maakt het uitzendproces superefficiënt”, concludeert ze. “De uren die vrijkomen, kunnen worden ingezet voor contact met nieuwe kandidaten en het invullen van openstaande vacatures. Eén jaarplaatsing verdient de kosten al terug. Met Cockpit ATS maak je dus geld en kun je je volledig richten op de core business. Het legt de focus op doen waar je het allerbeste in bent, namelijk vraag en aanbod bij elkaar brengen.” 

extra opdrachtgevers vinden 

Daarnaast heeft het ATS fijne features, vertellen Timo en Sharon. “De interface is logisch, duidelijk en overzichtelijk. Alle taken, statussen en gesprekken staan in één overzicht. Met cv parsing worden alle cv-data automatisch in het ATS gezet en de software van Jobdigger zoekt naar passende openstaande vacatures buiten de eigen vacatures om.”  

Deze feature maakt Cockpit ook heel geschikt voor de startende uitzendondernemer, zegt Sharon. “Die heeft soms wel de kandidaten, maar niet direct de juiste vacatures. Ook helpt het om snel en efficiënt een netwerk op te bouwen van potentiële klanten. Met Jobdigger kunnen ze eindelijk met die kandidaten aan de slag en een netwerk opbouwen.” 

samen met klanten de markt benutten 

In de samenwerking sluit Pay for People klanten aan, richt de omgeving in, maakt hen wegwijs in het systeem en is het aanspreekpunt. “Zo kan de klant met al zijn vragen bij ons terecht en heeft hij het gevoel te schakelen met één partij”, vertelt de relatiemanager. 

Het geeft tegelijkertijd andere gesprekken met klanten, zegt Timo. Hij noemt een voorbeeld: “Laatst waren we bij een grote organisatie. Zij hadden een relatief grote uitstroom. Wij waren nieuwsgierig naar de oorzaak, want iedere kandidaat die niet uitstroomt is minder werk en minder kosten voor onze klant. Cockpit geeft daar goed inzicht in.” Sharon: “Wij zijn niet langer alleen een leverancier of kennisdeler, maar ook partner. We trekken samen met onze klant op om de markt te benutten. We kunnen vooruitlopen op wat nog gaat komen.”

in 7 stappen vergelijkbaar succes behalen?

ontvang het stappenplan meteen in een gratis en vrijblijvende whitepaper

direct downloaden

doen waar je goed in bent

“Ons motto is ‘Pay for People ontwikkelt met je mee’ past helemaal bij deze samenwerking”, besluit Timo. “Onze specialisatie is backofficedienstverlening, die van de uitzendondernemer om vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Door deze samenwerking maken wij beide tijd en energie vrij om te kunnen focussen op onze specialisatie.”

“Met Cockpit maak je geld en kun je je volledig richten op de core business. Het legt de focus op doen waar je het allerbeste in bent, namelijk vraag en aanbod bij elkaar brengen.” Sharon van Tussenbroek Relatiemanager Pay for People
plan een gratis advies op maat

Onze specialisten adviseren je graag vrijblijvend. Gewoon online, wanneer het jou uitkomt.

gratis advies op maat

Gerelateerde artikelen

Puur Sales: ‘Innovatie en digitalisering zijn essentieel voor succes’

Puur Sales: ‘Innovatie en digitalisering zijn essentieel voor succes’

  • Cockpit ATS
bij WerkTalent staat digitalisering in dienst van persoonlijk contact

bij WerkTalent staat digitalisering in dienst van persoonlijk contact

  • Cockpit ATS
  • Jobsite
Trixxo maakt ambities waar door persoonlijke aanpak en online uitmuntendheid

Trixxo maakt ambities waar door persoonlijke aanpak en online uitmuntendheid

  • Cockpit ATS