Daaf zet nieuwe standaard in arbeidsbemiddeling door optimale digitalisering

Als arbeidsbemiddelaar wil je zoveel mogelijk aandacht besteden aan werkzoekenden en opdrachtgevers. Geen tijdrovende backoffice en IT, maar wel een foutloze administratie die honderd procent compliant is. Met die ambitie zet de snelgroeiende start-up Daaf vol in op digitalisering en kozen daarbij voor RecruitNow. “Het geeft ons een marktvoorsprong”, vertellen directeuren Mick Knabben en Jeroen de Roon. 

wie is Daaf

Mick Knabben en Jeroen De Roon richtten arbeidsbemiddelingsbureau Daaf in het voorjaar van 2020 op. Het Amersfoortse bureau is gespecialiseerd op het gebied van detachering, werving & selectie en interim-bemiddeling van witteboordenfuncties. 

Daaf heeft als missie om werkzoekenden in Nederland bewust te maken van hun talent en een werkplek te vinden waar ze met dat talent aan de slag kunnen gaan. Door de juiste persoon, op de juiste plek neer te zetten helpen ze werkgevers op een duurzame manier bij het invullen van hun vacatures.    

goede dienstverlening door de beste software

Met hun ruime ervaring in arbeidsbemiddeling zagen Mick en Jeroen dat er in deze markt vaak inefficiënt met systemen wordt omgegaan. “Waardoor er relatief veel tijd gaat naar bijvoorbeeld administratieve taken in plaats van aandacht voor medewerkers en opdrachtgevers”, vertelt Jeroen. “Dus toen we Daaf oprichtten, was de insteek om hier verandering in te brengen.” 

Gebruik van de juiste systemen helpt volgens Mick enorm in het bieden van goede dienstverlening. “We wilden vanaf dag één over de beste software beschikken en zoveel mogelijk processen automatiseren, zodat wij kunnen doen waar we goed in zijn.”  

het succes van Daaf achterna?

Onze specialisten Boy en René laten je graag zien waar de kansen voor jouw bureau liggen. Gewoon online, tijdens een gratis advies op maat.

marktvoorsprong door Cockpit

De Daaf-directeuren stapten naar RecruitNow, hielden een pitch en de samenwerking was een feit. 

“Cockpit, de software van RecruitNow geeft zoveel mogelijkheden”, vertelt Mick. “Denk bijvoorbeeld aan een marktanalyse op vacatures. Wat is het gemiddelde salaris voor een functie, hoe groot is de kans op het vervullen van de vacature enzovoorts. Ook als er bij een sollicitatie geen match is, krijgen we op het scherm direct minimaal vijf andere vacatures die we aan de werkzoekende kunnen voorstellen.”  

Jeroen vult aan: “Of neem het plaatsen van vacatures. Die worden vanuit onze eigen recruitment website meteen in ons systeem verwerkt en op andere jobboards geplaatst. Zodra er een kandidaat binnenkomt in onze database, krijgen wij daarvan een melding. Vervolgens nemen wij contact op en kunnen we de werkzoekende vanuit het systeem voorstellen bij de opdrachtgever. De automatische koppelingen creëren een enorme snelheid in het vervullen van online vacatures.”  

Dat RecruitNow de software continu verbetert, vindt Jeroen ‘heel prettig’. “We liften mee op hun innovaties en blijven daardoor up-to-date. Het geeft ons een marktvoorsprong.”  

maximale aandacht voor competenties en drijfveren

Die voorsprong benut Daaf graag om talent zo goed mogelijk tot zijn of haar recht te laten komen. “We maken gebruik van een talentenscan, die door een partner is ontwikkeld in samenwerking met de Universiteit Leiden”, vertelt Jeroen. “Deze test helpt ons om competenties en drijfveren van kandidaten boven tafel te krijgen. Dit helpt ons vervolgens in het gesprek met de kandidaat, om hem of haar beter te leren kennen.”  

Mick: “Dit maakt onze keuze ook minder bevooroordeeld. Onderzoeken van brancheverenigingen tonen aan dat veel bureaus er vatbaar voor zijn om te matchen op onder meer leeftijd. Wij zeggen: matchen op leeftijd is onzin, nog afgezien van het feit dat het wettelijk niet mag. Als werkgever zoek je de beste medewerker die bij jouw organisatie past. Ongeacht of die kandidaat 25 of 50 jaar is of toevallig al een keer dezelfde functie heeft bekleed. Onze vacatureteksten en software zijn zo ingericht dat niet alleen een cv leidend is, maar juist ook iemands eigenschappen en vaardigheden. Zo’n match is succesvoller, is onze overtuiging.” 

‘hoe meer data, hoe beter de match’

Sinds Daaf startte met haar dienstverlening, zit de groei er flink in. “We groeien elke maand met dertig à veertig procent”, licht Jeroen toe.

Een volgende stap in het nog jonge bestaan van Daaf is het – in samenwerking met RecruitNow – ontwikkelen van een eigen inlogomgeving voor werkzoekenden, waarin ze hun profiel kunnen verrijken. “Hoe meer data we hebben, hoe sneller en beter we een match kunnen maken tussen kandidaat en opdrachtgever”, licht Mick toe. “We merken dat klanten blij zijn met hoe we onze dienstverlening hebben ingericht. We denken steeds na over hoe we kunnen opschalen om aan de vraag uit de markt te voldoen.” 

“We liften mee op de innovaties van RecruitNow en blijven daardoor up-to-date. Het geeft ons een marktvoorsprong.” Jeroen de Roon Directeur Daaf
benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw staffingbureau?

onze specialisten Boy en René vertellen je alles in een vrijblijvend adviesgesprek

gratis advies op maat

Gerelateerde artikelen

de slimme digitale aanpak van Marcel Slaghekke

de slimme digitale aanpak van Marcel Slaghekke

  • Cockpit ATS
  • Jobsite
meer werkplezier door uitzendondermers optimaal te faciliteren

meer werkplezier door uitzendondermers optimaal te faciliteren

  • Cockpit ATS
  • Cockpit Multi Client Edition
Luba zet intercedent in zijn kracht met Cockpit

Luba zet intercedent in zijn kracht met Cockpit

  • Cockpit ATS
  • Jobsite
  • Campaigns