Actief Werkt matcht op basis van unieke eigenschappen

Actief Werkt gelooft in een persoonlijke benadering. Voordat je als flexcollega aan de slag gaat via Actief Werkt heb je altijd een persoonlijk gesprek met een intercedent of projectmanager. “Wij zijn aanwezig in het straatbeeld en komen zo gemakkelijk in contact met goede flexkrachten. Zo zorgen we altijd voor de beste match”, vertelt Hans Damhuis, CFO van Actief Werkt in Nederland. Maar om die match te kunnen maken, heeft Actief Werkt ook digitaal de zaakjes goed op orde.

over Actief Werkt

Actief begon in België en is uitgebreid naar Nederland, Duitsland en Oostenrijk. Het bedrijf bestaat nu ruim 25 jaar in Nederland en heeft er drie labels, namelijk MKB, Techniek en Inhouse Services. Dagelijks plaatst Actief Group in Europa ruim 20.000 flexcollega´s.

Waar de meeste uitzendbureaus hun uitgezonden mensen ´uitzendkracht´ noemen, gebruikt de Actief Werkt bewust de titel ‘flexcollega’ bij MKB en Inhouse Services en de titel ‘vakkracht’ bij Techniek. Juist door deze termen te gebruiken, maak je het persoonlijk, zegt CFO Hans Damhuis. “Het zijn niet zomaar uitzendkrachten, maar onze collega´s.” 

kijken naar persoonlijkheid

“De ‘beste match’ is een overeenkomst van unieke eigenschappen van een flexcollega en een klant. Dat betekent ook dat de beste match voor jou anders is dan die voor mij”, legt Hans uit. “Iemand kan qua skills wel passen, maar niet qua cultuur. Een cv scannen is daarom wat ons betreft onvoldoende. Wij hebben altijd een gesprek met een kandidaat om hier een gevoel bij te krijgen en vervolgens te bekijken bij welk bedrijf hij of zij past.” Diezelfde werkwijze wordt toegepast bij opdrachtgevers. “Wij werken dicht bij onze klant, zitten regionaal en veel bij het MKB.” 

Omdat Actief Werkt zowel de flexcollega als de klant goed kent, voelt de intercedent weleens een perfecte match zonder dat de klant openstaande vacatures heeft. “Dan leggen we die flexcollega alsnog voor. Vaak wordt de collega dan ook geplaatst, omdat onze klant vertrouwt op ons advies. We hebben regionaal de rol van adviespartner opgebouwd”.

ook automatisch matchen binnen en buiten jouw database?

Onze specialisten vertellen je graag hoe het werkt - én welke andere digitale kansen jij kunt benutten. Plan vandaag nog jouw geheel vrijblijvende advies op maat gesprek.

eerste contact is online 

Hoewel Actief Werkt een persoonlijke benadering heel belangrijk vindt, is het eerste contact online, vertelt Hans. “Vroeger was het eerste contactmoment wanneer een kandidaat de vestiging inliep. Nu vindt dit contact plaats op de website.” Op de website kunnen kandidaten een aantal gegevens achterlaten, waarna het uitzendbureau contact opneemt. “We proberen dit zo eenvoudig en kort mogelijk te maken. In het telefonische gesprek vragen we specifieker uit wat we kunnen betekenen”, gaat hij verder. “Tegelijkertijd nodigen we de flexcollega uit voor een uitgebreider gesprek bij een van onze vestigingen.” 

cv-parsing en proactief matchen 

Tijdens de contactmomenten via de website en telefoon verwerkt de intercedent de ‘unieke eigenschappen’ van de kandidaat in Cockpit, zodat het systeem op zoek kan gaan naar passende matches. “We zochten een ATS dat cv-parsing mogelijk maakt en proactief kan matchen. De afdeling ICT selecteerde samen met collega’s uit de operatie beschikbare systemen. Uiteindelijk hebben we met de overgebleven systemen een deep dive gedaan. Cockpit bleek het beste aan te sluiten bij onze wensen.”  

“Met name de mogelijkheid tot cv-parsing was een grote eis”, licht hij toe. “Niets is vervelender dan gegevens overkloppen van het ene systeem naar het andere systeem. Tegelijkertijd is volledigheid van data wel een heel belangrijke. Wanneer alle termen uit een cv op de juiste plek in het recruitmentsysteem staan, kan het ATS veel makkelijker een goede match maken.” 

data zoveel mogelijk verrijken 

“Een match maken gaat nu ook een stuk makkelijker”, aldus de CFO. “Het helpt dat we de data zoveel mogelijk verrijken, denk daarbij aan de voorkeur in werkdagen, loonverwachting, opleidingen, ambitie van kandidaten enzovoort. Het ATS gebruikt deze data om overeenkomsten te vinden met een klant. Soms zijn er geen matchende vacatures bij onze klanten. Dan komt het ATS met suggesties van online vacatures die mogelijk passen.”

in 7 stappen vergelijkbaar succes behalen?

ontvang het stappenplan meteen in een gratis en vrijblijvende whitepaper

direct downloaden

duurzame samenwerking

De samenwerking tussen Actief Werkt en RecruitNow voelde al snel aan als een goede duurzame relatie. “In het begin is het wennen aan elkaar. Naarmate we elkaar beter leren kennen, weten we ook wat we voor elkaar kunnen betekenen. Wij geloven dat we allebei beter worden door deze samenwerking.”

“Een match maken gaat nu een stuk makkelijker, ook doordat we de data zoveel mogelijk verrijken met bijvoorbeeld de voorkeur in werkdagen, loonverwachting, opleidingen, ambitie van kandidaten enzovoort. Cockpit gebruikt deze data om overeenkomsten te vinden met een klant. Soms zijn er geen matchende vacatures bij onze klanten. Dan komt het ATS met suggesties van online vacatures die mogelijk passen.” Hans Damhuis CFO Actief Werkt Nederland
benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw staffingbureau?

onze specialisten Boy en René vertellen je alles in een vrijblijvend adviesgesprek

gratis advies op maat

Gerelateerde artikelen

bij Eqib gaan digitalisering en ‘the human factor’ hand in hand

bij Eqib gaan digitalisering en ‘the human factor’ hand in hand

  • Cockpit ATS
Pay for People laat intermediairs vooruitlopen door digitalisering

Pay for People laat intermediairs vooruitlopen door digitalisering

  • Cockpit ATS
  • Cockpit Multi Client Edition
Backofficebureau maakt klanten toekomstbestendig met innovatief ATS

Backofficebureau maakt klanten toekomstbestendig met innovatief ATS

  • Cockpit ATS
  • Cockpit Multi Client Edition