val op met goede banners

Jouw potentiële kandidaten zijn actief of latent op zoek naar werk. Actief werkzoekenden bezoeken doelgericht kanalen op zoek naar een geschikte vacature. In Nederland valt zo’n 12% binnen deze doelgroep. Latent werkzoekenden zijn de potentiële kandidaten die niet expliciet op zoek zijn naar een nieuwe job maar hier wel voor openstaan en ze passen qua kenmerken, interesses en ervaring binnen het profiel waar naar wordt gezocht. Deze doelgroep is vele malen groter (43%), maar hebben meer overtuigingskracht nodig om tot sollicitatie over te gaan.

De kunst is om in het enorme aanbod aan vacatures in het vizier te komen bij deze doelgroepen. Hoe? Val op! Kies voor een passende bannerset met aantrekkelijke visuals, afhankelijk van jouw wervingsbehoefte.


banners inzetten

op social media kanalen

XX% zegt als eerste na het wakker worden eerst hun social media kanalen te checken. Logisch dat dit dan ook een goed kanaal is om vacatures onder de aandacht te brengen bij de doelgroep.

 

via google display netwerk

Met display advertenties bereik je de doelgroep via meer dan een miljoen websites, video's en apps. Denk bijvoorbeeld aan kanalen als Nu.nl of Voetbalprimeur.nl. Het doel is om de bezoeker te verleiden om op een banner te klikken. Je betaalt per klik.