onze aanpakkers: sales director Jeroen

onze aanpakkers: sales director Jeroen

paspoort

Naam: Jeroen Wijninga
Functie: sales director
Team: sales

Werkt sinds 2 september 2018 bij RecruitNow
Leuk weetje over Jeroen: Dat hij dol op sport is, weten we bij RecruitNow allemaal. Een fanatieke wielrenner, bootcamper, mtb'er en surfer. Maar wat niet iedereen weet is dat hij ook heel veel plezier heeft in klussen en tuinieren.

Je bent dus sales director. Wat houdt dat precies in?

Het heeft te maken met sales, dat mag duidelijk zijn haha. Het komt erop neer dat ik verantwoordelijk ben voor de instroom van new business. Dat rust op mijn schouders, maar ik doe het natuurlijk met mijn sales team. Als sales director geef ik vorm en sturing aan het team: hoe doen we sales? Old school deuren langs of werken we samen met marketing en proberen we nieuwe dingen als growth hacking? Maar ik doe ook het echte saleswerk, zoals afspraken langsgaan en deals maken. 

Wat vind je het leukste om te doen?

Het allerleukste vind ik het goede voorbeeld geven aan collega’s. Ik sta graag zelf met de poten in de klei en ben bij het hele salestraject betrokken. Van het eerste contact tot het zetten van de handtekening; ik neem mijn salesteam mee in het hele proces. ‘Goed voorbeeld doet volgen’ is dan ook een van mijn werkmotto’s. Als ik aan het team vraag om een stap extra te zetten, dan moet ik het zelf ook doen. Kan ik niet achteroverleunen. 

En het mindere?

Haha! Administratie is niet mijn sterkste kant. Dat weet iedereen. Rapportages maken en allerlei dingen invullen. Als ik dat had willen doen, dan had ik wel een ander beroep gekozen. Dat is, denk ik, ook wel sales-eigen. Ik krijg energie van een mooie deal binnenhalen en daar gaat al mijn focus naartoe. En als ik dan zo af en toe vergeet iets in te vullen of iets te laat aanlever… Tja, risico van het beroep.

Nu je het hebt over mooie deals. Op welke ben je het meest trots?

Dat zijn er wel een paar. Sowieso InAxtion en DDF People. Dat waren de zogenaamd lange trajecten, waar ik vooral in het eerste gedeelte heel nauw betrokken ben geweest. Je bent blij met elke deal, klein of groot. Maar dit zijn best grote namen. Tuurlijk ben je daar trots op.

Wat is voor jou het mooiste stuk van een salestraject?

Het vertrouwen winnen van de mensen tegenover je vind ik het allermooist. Dat ze zin krijgen om samen te werken en ze je toegevoegde waarde inzien. Daar zit voor mij de echte uitdaging in. Het is ongelofelijk gaaf om dat elke keer weer voor elkaar te krijgen. Soms gaat het heel natuurlijk en klikt het snel of match je op cultuur. Soms moet je er wat meer voor werken. Dan moet je ze meenemen in ons verhaal, onze toegevoegde waarde tonen. 

Grootste blunder die je hebt gemaakt?

Nou, ik had ooit telefonisch een afspraak gemaakt met een potentiële klant. Alleen was ik vergeten die afspraak in mijn agenda te zetten (administratie, hè). Twee weken later word ik gebeld met “Ben je er al bijna?”. En toen drong het tot me door – de afspraak! Er snel naartoe racen had geen zin, want het was twee uur rijden. Dat krijg je, als je Office niet de afspraak laat inplannen. Ik heb het later natuurlijk wel goedgemaakt, maar het was zeker een leermomentje.
 

Werken bij RecruitNow

Wat heb je hiervoor gedaan?

Voor ik bij RecruitNow startte, stuurde ik operationele en commerciële teams aan binnen de recruitmentbranche. De intercedenten of recruiters zijn vaak zowel uitvoerend als commercieel bezig. Op dat snijvlak kon ik ze coachen en beter maken. En dat ging verder dan ze het foefje van ‘hoe moet je bellen’ leren. Vond het mooi om te zien hoe mensen groeien door jouw coaching. Dat probeer ik hier ook weer te doen. 

Hoe ben je bij RecruitNow beland?

Dat is een grappig verhaal. Een gemeenschappelijke vriend van mij en onze CCO Paul was ooit bij RecruitNow op bezoek. Toen zag hij daar mijn naam op een whiteboard staan. “Dat is een goede vriend van mij, zaten twee weken geleden nog in de kroeg. Wat moet je met hem?” Paul wilde wel eens met mij zitten om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Dus die vriend maakt de connectie en een week later zat ik in hun kantoor voor een kop koffie met Paul en André (CEO).

Waarom heb je voor RecruitNow gekozen?

aanpakker-jeroenIk was niet actief op zoek naar een nieuwe baan, maar stond er wel voor open. Een latent zoekende, haha! André en Paul hebben een goed verhaal en een duidelijke missie waar ik mij ook in kan vinden. En daarom heb ik de overstap gemaakt. Kijk, onze branche zit echt in een transitie van ‘traditioneel’ naar online. Veel bedrijven werken nog op de manier, zoals ze dat 15 of 20 jaar geleden ook deden. Daar zitten zoveel kansen om bedrijven te helpen bij de overstap naar digitaal.
 
Dat was voor mij persoonlijk ook een belangrijke reden. Ik wilde graag weer nieuwe dingen leren, een nieuwe uitdaging aangaan. Dat kon bij RecruitNow. Ik heb dan ook echt ontzettend veel geleerd in de afgelopen twee jaar. En ik zie, hoor en leer elke dag weer nieuwe dingen. Daar krijg ik energie van.

Geschreven door:

Naomi den Hollander
Naomi den Hollander

marketing specialist


gerelateerde artikelen

premium onze aanpakkers: front-end developer Timo
28 november 2019
onze aanpakkers

onze aanpakkers: front-end developer Timo

premium onze aanpakkers: product developer Jorn
12 mei 2020
onze aanpakkers

onze aanpakkers: product developer Jorn

Toon alleen:

nieuws blogs events