onze aanpakkers: online marketeer Wesley Krippendorf

onze aanpakkers: online marketeer Wesley Krippendorf

paspoort

Naam: Wesley Krippendorf
Functie: online marketeer

Werkt sinds 16 april 2018 bij RecruitNow (en dit wist hij nog uit zijn hoofd 😉)
Leuk weetje over Wesley: ik denk dat ik wel het record te pakken heb van kortste sollicitatieprocedure. Van eerste gesprek naar getekend contract in 14 uur.
 

online marketeer

je bent dus online marketeer bij RecruitNow. Wat doe je dan precies?

Voor veel verschillende klanten beheer en manage ik de campagnes van A tot Z. Dit betekent dat ik de campagnes opzet en vervolgens bijstuur op basis van de resultaten. Dit kunnen vacaturecampagnes zijn, maar ook doelgroep- en awareness campagnes. Ik richt alle kanalen in en daarna beheer ik ze ook. Met kanalen bedoel ik dan jobboards als Indeed en Jobrapido, Google Search en Display en social media.
 
Klanten kunnen ook 24/7 meekijken met hoe de campagne draait. Hiervoor zet ik altijd een dashboard op waarin alle resultaten getoond worden: van het aantal kliks op een pagina en het aantal sollicitaties per vacature tot hoe lang een video wordt bekeken. Soms zie ik dat een CPA te hoog is, de sollicitaties achterblijven of hoor ik van de klant dat de kwaliteit van de sollicitanten niet goed genoeg is. Dan kijk ik samen met de klant en het team hoe we dit kunnen veranderen. We optimaliseren de campagne dus op basis van de resultaten. En ondertussen blijven we uiteraard intensief contact houden met de klant om samen de doelstellingen te bereiken.
 
Naast het beheren van campagnes vind ik het ook leuk om mijn kennis op het gebied van online marketing met anderen te delen. Bijvoorbeeld door een training Google Analytics of een seminar te geven.

welke klanten heb je onder andere in je beheer?

Luba, Teleperformance, MN, Profile en Cendris zijn een aantal van de klanten die ik beheer.

liever één grote bekende klant of meerdere kleine/minder bekende klanten?

Heel eerlijk? Het liefst een paar grote klanten. Daar heb je toch meer mogelijkheden dan bij kleine klanten. Niet alleen qua budget, maar ook qua uitdagingen die je krijgt. Zo zijn de doelstellingen vaak een stuk scherper: qua aantallen, sollicitaties en verkeer wat op de pagina komt. En omdat de campagne een stuk groter is, heb je ook veel meer tijd om de diepte in te gaan. Om bijvoorbeeld een A/B-test te doen. Of om uit te zoeken waarom mensen afhaken bij het sollicitatieformulier en dit vervolgens te optimaliseren.

op welk project waar je aan hebt meegewerkt, ben jij het meest trots?

Ik ben het meest trots op de doelgroepcampagne waar we in drie maanden tijd 1000 beveiligers moesten werven. Best wel een uitdaging, maar we mochten helemaal losgaan qua creatief concept. Het werd eigenlijk een grote positieve uitbarsting, want alle disciplines werkten mee aan deze campagne. Het was echt een team effort en we konden elkaars kwaliteiten ook benutten. En niet te vergeten: de doelstelling werd ruim binnen de tijd gehaald met ruim 2400 sollicitaties. De klant was blij en we hebben daarna nog meer doelcampagnes voor hen gedraaid. Dat is toch wel waarvoor je het allemaal doet.

grootste blunder die je hier hebt gemaakt?

Oei, ik kan me er nog wel een herinneren, ja. Ik was op een vrijdagmiddag in Google bezig om budgetten te verdelen voor een bepaalde campagne en toen heb ik per ongeluk een komma verkeerd gezet. Daar kwam ik helaas maandag pas achter. Toen was er in het weekend ineens een paar duizend euro uitgegeven in plaats van een paar honderd... Gelukkig is het allemaal goed gekomen en heb ik er een wijze les uit geleerd. Want nu controleer ik alles echt driedubbel voordat ik iets live zet.

werken bij RecruitNow

ben je hier nu via-via terecht gekomen of heb ik dat verkeerd onthouden?

Nou, ik ben niet per se via iemand hier terechtgekomen. Maar toen ik had gesolliciteerd en op gesprek mocht komen, heb ik op LinkedIn gekeken wie hier allemaal werken. En toen kwam ik erachter dat Nick (onze fullstack developer) en Stephan (ook online marketeer) hier ook werkten. We hebben dezelfde studie gedaan en kenden elkaar dus al van het hbo. Ik heb ook nog een tijdje met Nick bij hetzelfde bedrijf gewerkt. Ik heb dus wel even voor mijn eerste gesprek aan hen gevraagd hoe het hier was. Hun verhalen hebben niet direct invloed gehad op mijn beslissing, maar hebben wel op een positieve manier bijgedragen. Je gaat toch iets fijner het gesprek in als je van bekenden hoort dat het een leuke organisatie is om bij te werken.

waarom ben je in 2018 hier komen werken?

Ik werkte hiervoor aan de klantkant en had niet echt het gevoel dat mijn rol nodig was in het bedrijf. Daarom heb ik bewust gezocht naar een vacature aan bureauzijde. En zo kwam ik dus bij RecruitNow uit. Tijdens de sollicitatiegesprekken kreeg ik het gevoel dat ik in mijn functie echt iets kon gaan bijdragen en klanten kan helpen bij het oplossen van hun wervingsprobleem. En dat is eigenlijk waarom ik voor RecruitNow heb gekozen.

werk je veel met andere disciplines samen? Zo ja, met welke disciplines en op welke manier

Zeker! Met name met team creatie op het moment dat we een doelgroepcampagne gaan doen. Samen bedenken we het creatieve concept en zij leveren de materialen aan waarmee ik de campagnes opzet. Van de teksten voor Google Search en de social posts tot de (video)banners voor op Facebook en Instagram of Google Display. Elke twee weken bespreken de online marketeers en team creatie ook alle lopende campagnes en kijken we wat er beter kan. Zo werken we samen aan het behalen van de doelstellingen.
 
Ook heb ik contact met de collega’s van sales: voor inschattingen en om mee te gaan naar de klant. En met development om onze eigen systemen te verbeteren. Eigenlijk met iedereen dus. Bij grote campagnes zijn wij als online marketeers eigenlijk de spin in het web voor creatie (content, visuals en video), development (systemen en koppelingen) en de klant.

wat maakt werken bij RecruitNow zo leuk?

Ondanks dat je in een bedrijf van ruim 40 man werkt, voelt het bedrijf heel klein en hecht aan. Ook is er een goede mix tussen junioren en senioren. Zowel qua functieniveau als qua leeftijd. Wat de dynamiek in het bedrijf heel leuk maakt. Je kunt veel bijdragen en veranderen, omdat het dynamisch is. En nog een groot pluspunt: ik woon nog geen 5 minuten fietsen van mijn werk af. Nooit meer in de file staan en heerlijk vroeg thuis waardoor ik nog de hele avond heb voor (nog) leukere dingen. Dat krijg ik ergens anders niet snel weer.

Geschreven door:

Denise Spaan
Denise Spaan

Content Marketeer


Gerelateerde artikelen

premium onze aanpakkers: videospecialist Naomi
4 december 2018
onze aanpakkers

onze aanpakkers: videospecialist Naomi

premium onze aanpakkers: operations officer Martijn
26 maart 2019
onze aanpakkers

onze aanpakkers: operations officer Martijn

Toon alleen:

nieuws blogs events