onze aanpakkers: office manager Lonneke

onze aanpakkers: office manager Lonneke

paspoort

Naam: Lonneke van Dooyeweert
Functie: office manager

Werkt sinds 2 juni 2014 bij RecruitNow
Leuk weetje over Lonneke: ze heeft altijd gelakte nagels en het liefst ook nog gematcht met haar outfit.

office manager

je bent dus office manager bij RecruitNow. Wat doe je dan precies?

Meestal word ik (samen met mijn naaste collega Debbie) omschreven als het visitekaartje van RecruitNow. Ik ben namelijk de eerste die de klanten zien op het moment dat ze bij ons binnenlopen. Naast het ontvangst heb ik nog heel veel andere taken, wat mijn dagen lekker afwisselend maakt. Ik neem de telefoon aan en doe het agendabeheer voor heel de organisatie. We plannen afspraken in en regelen eventueel ook lunches of snacks voor tijdens die meetings. Daarnaast doen we de coordinatie voor de interne werving & selectie, ondersteuning tijdens seminars en trainingen die bij ons worden gegeven, organiseren van personeelsuitjes en het kerstevent. Als laatste hebben we ook nog een aantal gastvrouwtaken, zoals het verzorgen van de Goodiebags die klanten, bezoekers en sollicitanten mee naar huis krijgen.

welk onderdeel van je werkzaamheden vind je het leukst om te doen?

Het organiseren van uitjes en events vind ik echt heel erg leuk om te doen! Dan kan ik me bezighouden met de productiekant, door van alles te regelen. Bellen met alle partijen en zorgen dat alles tot in de puntjes verzorgd is bijvoorbeeld.

zijn er ook wel eens werkzaamheden waar je tegenop ziet of wat je minder leuk vindt om te doen?

Het herplannen van afspraken is zeker niet mijn favoriete bezigheid. Want net wanneer je denkt dat je alles geregeld hebt, belt er een persoon af en kan je weer opnieuw beginnen. En soms gebeurt dat wel meerdere keren voor één afspraak. Vooral bij een afspraak waar zowel interne als externe personen bij betrokken zijn, kan dit best een pittig klusje zijn.

op welk project waar je aan hebt meegewerkt, ben jij het meest trots?

Dat zijn de afgelopen vijf kerstevents: die organiseren we van a tot z. Je begint met het bedenken van het thema en daarna begint het regelen: van de catering tot het maken van de uitnodigingen en bestellen van de kerstbomen. Gelukkig kan ik daarbij vaak de hulp inschakelen van collega’s en externe partijen. Het leukste moment komt eigenlijk pas op de dag zelf, want dan komt alles wat je bedacht hebt ineens samen. Allemaal vrolijke mensen die rondlopen en het naar hun zin hebben, dat maakt het zo leuk. En als de bezoekers tevreden zijn, betekent het ook dat wij ons werk goed gedaan hebben.

grootste blunder die je hier hebt gemaakt?

De allergrootste blunder moet ik nog gaan maken 😉 Maar ik heb wel een keer flink voor schut gelopen. Precies op een dag dat er trainingen waren, had ik een flinke ladder in mijn panty. Zo kon ik natuurlijk niet bij de klanten binnenlopen. Dus ik dacht slim te zijn door met zwarte watervaste(!) stift het gat dicht te kleuren, maarja één keer naar het toilet en de ladder zit net weer ergens anders op je been. Het resultaat? Ik kon ’s avonds flink boenen, want mijn hele been zat onder de zwarte vlekken. Misschien dat ik toch maar moet luisteren naar de tip die Deborah (content marketeer bij ons) me gaf: “altijd een extra panty meenemen naar het werk”.

werken bij RecruitNow

wat heb je hiervoor gedaan?

Hiervoor heb ik gewerkt bij een Castingbureau in Amsterdam. Dat bureau castte dan vooral voor tv-commercials. Ik ben daar begonnen al stagiair en uiteindelijk doorgegroeid tot productieassistent. Ik had daarbij veel contact met de acteurs, regelde alle benodigdheden, verstuurde materiaal en schakelde met alle partijen, zodat zij een goede draaidag konden hebben. Nadat mijn contract na een paar halfjaarcontracten niet werd verlengd, ben ik rond gaan kijken naar wat anders. Op zoek naar meer zekerheid én een bedrijf waar meer dan tien mensen werkte.

En dat bleek dus RecruitNow te zijn. Maar Amersfoort is voor jou niet echt om de hoek (Lonneke woont namelijk in Gouda)… Wat heeft jou doen beslissen om in 2014 hier te komen werken?

Amersfoort is inderdaad niet echt om de hoek. Elke dag rijd ik 64 kilometer heen en 64 kilometer terug. Maar met een muziekje aan in de auto ben ik voor mijn gevoel zo thuis. In eerste instantie ben ik ook binnengekomen voor een half jaar om iemand met zwangerschapsverlof te vervangen. Maar dat halve jaar is ondertussen flink uitgelopen, want ik werk nu alweer 5 jaar bij RecruitNow. Wat ik daarnaast heel fijn vindt aan mijn baan bij RecruitNow is dat je weinig stress ervaart en er geen overwerkcultuur heerst. In de mediawereld was dat echt compleet anders. Want je werkdag was niet standaard om 18:00 uur afgelopen. Gaat de telefoon om 17:55 uur nog over dan wordt er wel van je verwacht dat je hem opneemt én de desbetreffende vraag uitwerkt voor de volgende dag. Nu gaat het antwoordapparaat er om 17:00 uur op en ik neem het werk ook niet mee naar huis. Ik kan het namelijk tijdens de lange rit in de auto al van me afzetten 😉

werk je veel met andere disciplines samen? Zo ja, met welke disciplines en op welke manier

Eigenlijk werk ik met en voor de hele organisatie. Bij office nemen we namelijk alle telefoontjes aan die binnenkomen op het algemene nummer en vervolgens verbinden we die door naar een van onze collega’s. Ook plannen we afspraken in voor iedereen en organiseren we de bedrijfsuitjes.

wat maakt werken bij RecruitNow zo leuk?

Naast dat ik mijn werk gewoon heel leuk vind om te doen, vind ik het ook een leuke club met mensen die bij RecruitNow werkt. Zo hebben we bijvoorbeeld de bootcamp waar we met een vast clubje sportieve collega's aan mee doen! Even je zinnen verzetten en actief doen na een hele dag achter je beeldscherm 😊. Daarnaast heb ik nooit last van werkstress, dat maakt het de afstand zeker waard!

Geschreven door:

Denise Spaan
Denise Spaan

Content Marketeer


Toon alleen:

nieuws blogs events