onze aanpakkers: accountmanager recruitment advertising René

onze aanpakkers: accountmanager recruitment advertising René

paspoort

Naam: René Hut
Functie: Accountmanager Recruitment Advertising
 
Werkt sinds februari 2018 bij RecruitNow
Leuk weetje over René: hij is de enige opa in het bedrijf.

accountmanager recruitment advertising

je bent dus Accountmanager Recruitment Advertising bij RecruitNow. Wat doe je dan precies?

In één woord? Bellen. Nee, ik doe wel meer hoor. Want voordat ik ga bellen, moeten er natuurlijk wel bedrijven zijn die ik kan bellen. Er ligt geen lijst met telefoonnummers en contactpersonen voor me klaar. Dus die verzamel ik zelf. Door op internet te zoeken naar uitzendbureaus, corporaties, werving- en selectiebureaus en detacheringspartijen die nog wel wat hulp kunnen gebruiken bij hun online recruitment activiteiten. Ik bekijk de website, vacatureteksten, het sollicitatieproces etc. en bel dan pas de organisatie op. Dan is het nog een kwestie van de juiste persoon aan de lijn krijgen. Eenmaal de juiste persoon aan de lijn, probeer ik eerst te achterhalen of ze moeite hebben met personeel werven. Zo ja, dan leg ik uit hoe wij als RecruitNow hun kunnen helpen om meer of betere kandidaten te werven. En probeer ik natuurlijk onze diensten te verkopen.

verkopen via de telefoon: is dat nu moeilijker of makkelijker dan face-to-face iets verkopen?

Dat ligt er heel erg aan wat de vraag van de klant is of wat je wil verkopen. Er is namelijk wel een grens aan wat je telefonisch kunt verkopen. Websites en doelgroepcampagnes verkoop je niet zo makkelijk via de telefoon. Daarvoor moet je elkaar ook wel even in de ogen hebben gekeken. Dus als dat aan bod komt dan stap ik de auto in en ga ik langs bij het desbetreffende bedrijf. Maar het herschrijven van vacatureteksten of een vacaturecampagne, dat kan prima telefonisch.
 
De mix tussen het bellen en bij de bedrijven langsgaan, dat maakt mijn functie leuk en uitdagend. En heb ik eenmaal iets ‘kleins’ verkocht, betekent dit negen van de tien keer dat het daar niet bij blijft. Want klanten gaan inzien dat onze werkwijze werkt, zien ons als expert en willen dan vanzelf meer. Voor mij zijn dat de leukste klanten.

heb je weleens een flinke blunder gemaakt aan de telefoon? Zo ja, vertel!

Haha, ik herinner mij er zeker wel één. Tijdens een event had een van de bezoekers een prijs gewonnen: een gratis werken-bij-video. Nou, dat moest ik natuurlijk even laten weten telefonisch. Ik was alleen vergeten dat ik twee Joosts in mijn telefoonlijst had staan. Dus vol enthousiasme bel ik Joost op, vertel hem over de prijs die hij had gewonnen. En waar ik een blijde reactie terug verwachtte, bleef het ineens verdacht stil aan de andere kant van de lijn.. Wat bleek; ik had de verkeerde Joost gebeld. Gelukkig konden we er allebei om lachen en was de andere Joost er wel blij mee. 

werken bij RecruitNow

waarom ben je in 2018 hier komen werken?

RecruitNow leek mij een innovatief bedrijf die vooruitdenkt in de markt. En aangezien we het hele proces zelf in beheer hebben, maakt het voor mij ook mooier (en makkelijker) om iets te verkopen. Oh, en het feit dat je veel collega’s hebt, was voor mij ook zeker een toegevoegde waarde.

wat maakt werken bij RecruitNow zo leuk?

Diversiteit: geen dag is namelijk hetzelfde hier. Een vastgestelde agenda ken ik dan ook niet. Want ook al begin ik mijn dag met een plan, er komt altijd wel iets tussendoor waardoor mijn dagen erg afwisselend zijn.  

werk je veel met andere disciplines samen? Zo ja, met welke disciplines en op welke manier?

Ondanks dat ik het bellen natuurlijk zelf moet doen, werk ik dagelijks wel samen met andere disciplines. Want ik heb hun input nodig om een passende en realistische offerte op te kunnen stellen. Dit geldt vooral bij de grote projecten. Heeft een prospect behoefte aan een Google Analytics training dan ga ik langs bij de online marketeers Voor een training vacaturetekst schrijven loop ik dan weer langs bij de content marketeers. En ben ik in gesprek over het bouwen en designen van een nieuwe website dan heb ik juist front-end, visual design en eventueel een content marketeer nodig. Ze helpen me om in te schatten of iets realiseerbaar en realistisch is en om in te schatten hoeveel uren we nodig hebben om iets te bouwen. Het meeste contact heb ik met de online marketeers.  

op welke deal die jij hebt weten te sluiten, ben jij het meest trots?

De leukste deal die ik heb kunnen sluiten en waar ik ook het meest trots op ben is Tripticom. Hun recruiter ging weg waardoor ze met de handen in het haar zaten. Ik zei: “Nou dan heb ik de oplossing: wij gaan jullie helpen”. De reactie? “Nou dat lijkt mij een goed idee. Dan worden jullie mijn recruiter”. Zogezegd, zo gedaan. Want ze hebben alle vertrouwen op recruitmentgebied aan ons gegeven. Begonnen met Indeed Only en ondertussen ook een nieuwe website en doorlopende vacaturecampagne via ons. En dat onze aanpak werkt blijkt, want we zien een flinke groei in het aantal sollicitaties sinds we partners zijn. Het is een klant die openstaat voor groei en vernieuwing, want een flinke upgrade en uitbreiding van de huidige werken-bij-site staat ook nog op de planning. Moet er iets gebeuren op recruitmentgebied dan bellen ze ons. En dat is wel iets om trots op te zijn.

Geschreven door:

Denise Spaan
Denise Spaan

Content Marketeer
RecruitNow


Gerelateerde artikelen

premium onze aanpakkers: videospecialist Naomi
4 december 2018
onze aanpakkers

onze aanpakkers: videospecialist Naomi

premium onze aanpakkers: operations officer Martijn
26 maart 2019
onze aanpakkers

onze aanpakkers: operations officer Martijn

Toon alleen:

nieuws blogs events