het allerbeste recept voor succesvol werven -  een korte terugblik

het allerbeste recept voor succesvol werven - een korte terugblik

Mijn naam is Jasper de Zoeten, stagiair Marketing bij RecruitNow. Samen met mijn collega's heb ik het Jobadvertising event van donderdag 23 januari georganiseerd. Een middag die in het teken stond van hoe je het optimale uit je jobadvertisingbudget kan halen. Met tips en trends van de meest toonaangevende jobboards van Nederland.

Jobrapido, Adzuna, Monsterboard, Neuvoo (Talent.com) en Joblift deelden unieke inzichten met het publiek. Welke trends zien we nu al in Amerika en zullen snel overwaaien naar Nederland? En welke rol gaat video spelen in de recruitmentwereld? Zomaar een aantal onderwerpen die aan bod kwamen tijdens de verschillende presentaties.

Wat je écht moest onthouden

Vier belangrijke onderwerpen en trends zijn er deze middag besproken. Deze moet je echt gaan onthouden:

Lage werkloosheid

Belangrijk is de impact van lage werkloosheid. In 2015 waren er 5,1 werklozen per beschikbare vacature. In 2020 zijn dat er 1,1. Deze daling zorgt ervoor dat de werkzoekenden steeds meer kan bepalen in de branche.

Groot vs klein

De groeiende kloof tussen grote en kleine bedrijven is een grote trend. Waar grote bedrijven efficiënt gebruik maken hun veranderende netwerk, moeten kleine bedrijven het doen met hun bestaande. Zo hebben kleine bedrijven minder kans om werkzoekenden te werven.

Een shift in werven

Werkzoekenden werken tegenwoordig in shifts bij verschillende banen. Dus zijn de werkzoekenden flexibeler in het verleden. Dit vraagt om een verandering in de manier van werven.

Video first, mobile second

Het gebruik van video’s in recruitment komt steeds meer voor. De grote verandering zit in het feit dat iedereen ze nu kan maken en editen. En om ze vervolgens ook nog online te zetten. Er komt een beweging van mobile first naar video first.

Na het bedanken van de sprekers en het publiek door onze COO Paul was het tijd voor de netwerkborrel. Elkaar (nog) beter leren kennen met een hapje en een drankje. En natuurlijk was er ook tijd om met de sprekers na te praten over de presentaties. Wat we vooral terug hoorden? ‘Wat was het een leerzame en inspiratievolle middag!’.

Netwerkborrel - Jobadvertising

Ook benieuwd of jij meer uit je jobadvertising budget kan halen of hoe je bovenstaande trends kunt toepassen binnen jouw organisatie? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Of bel ons via 06 30 18 88 12 of mail naar rene.hut@recruitnow.nl. Dan helpen we je graag verder. Onze slogan is niet voor niets ‘werken aan groei’ 😉

Geschreven door:

Jasper de Zoeten

Stagiair Marketing
RecruitNow


Toon alleen:

nieuws blogs events