haal meer sollicitaties met een betere website

haal meer sollicitaties met een betere website

Waarom breng je elk jaar je auto weg voor een APK? Juist, om alle verborgen problemen op te lossen voordat je straks met pech langs de A1 staat. In de regen. Op weg naar een superbelangrijke afspraak. Een blik onder de motorkap door een expert kan dat voorkomen. 
 
Hetzelfde geldt voor je recruitment website. Je kunt een mooi design en goede content hebben. Maar hoe je website het echt doet, weet je pas wanneer je de statistieken gaat bekijken. Eens in de zoveel tijd die digitale motorkap openen, kan dus geen kwaad. Wanneer heb jij die van jou voor het laatst “weggebracht” voor een website check?
 

waarom een website check?

Een check is waardevol, omdat het je inzicht geeft. Inzicht in hoe je recruitment site het doet. Hoe bezoekers zich gedragen. En of je vooraf bepaalde doelstellingen ook behaalt. Zoals conversies als kandidaat inschrijvingen of sollicitaties. Met een website check weet je waar je aan toe bent. En dat hoeft helemaal geen ingewikkelde analyse te zijn. Zolang er maar gekeken wordt naar de juiste statistieken.

Google Analytics 101
recruitnow-recruitment-website-check-google-analyticsDe statistieken van je website kun je verzamelen en inzien met de tool Google Analytics. Best handig, want zo heb je vrijwel alle activiteiten naar, op en van je website in één dashboard staan. Je kunt daarnaast ook doelen instellen om bepaalde conversies (zoals sollicitaties en inschrijvingen) te meten.

Een paar belangrijke functies die je kunt terugvinden zijn:
  • Herkomst bezoekers
  • Paginaweergaven
  • Bouncepercentage
  • Laadtijd
waar je het voor doet: website optimalisatie

Los hebben die data weinig betekenis. Vergelijk je ze met de benchmark (een referentiekader), dan zeggen die data ineens veel meer over je recruitment site. Bijvoorbeeld, dat het bouncepercentage te hoog ligt (content aanpassen?). Of dat je meer bezoekers via een smartphone binnenkrijgt dan via desktop (responsive of mobile first design?). Een analyse van de data zorgt voor inzicht. En dat inzicht kan leiden tot een website optimalisatie. Of twee. 
 

wat het je oplevert

Die verbeteringen aan je website (optimalisatie), voer je niet voor niks uit. Want het verkeer dat je organisch of via advertising naar jouw site trekt, wil je laten solliciteren. Zijn er veel obstakels op jouw website, dan wordt de kans op een sollicitatie steeds kleiner. Een recruitment site die technisch goed in elkaar zit en doelgroepgerichte content toont, kan het sollicitatiepercentage vergroten. Dat betekent meer sollicitaties, zonder extra bezoekers naar je site te trekken. En dat scheelt extra advertisingkosten. 
 

Een gratis website check laten uitvoeren? 

Benieuwd hoe het onder de digitale motorkap van jouw recruitment site is? Onze experts kijken ‘m gratis voor je na. Laat je gegevens achter en ontvang binnen 5 werkdagen een rapport met de belangrijkste learnings en optimalisaties. 
 

Ik ga akkoord met het privacy statement.

Geschreven door:

Naomi den Hollander
Naomi den Hollander

Videospecialist


Toon alleen:

nieuws blogs events