Hoe pak je jouw kandidaten in tijdens de feestdagen? 🎁

Hoe pak je jouw kandidaten in tijdens de feestdagen? 🎁

Een mooi gedekte tafel met lekker eten, een versierde kerstboom, cadeautjes en samen zijn met familie en vrienden. Dat is waar de feestdagen voor veel mensen om draaien. En daar weten retailers perfect op in te haken op tv, in drukwerk én online om zo hun omzet flink te boosten. Dus waarom blijft het in de recruitmentwereld dan zo stil?

een nieuwe baan voor 2019?! 🎄🎆

Je denkt misschien: “Iedereen is al druk genoeg met surprises maken, het kerstdiner voorbereiden en de perfecte NYE-outfit scoren. Niemand die dan nog tijd óf zin heeft om na te denken over een nieuwe baan. Laat staan te gaan solliciteren.” Daar heb je het mis. Want in december maken mensen ook de balans op en denken ze na over goede voornemens voor het komende jaar. Misschien willen ze wel stoppen met roken, afvallen of een nieuwe baan.

Zoals je misschien ook wel weet, is december niet de maand waarin de kandidaat actief op zoek gaat naar een baan. Ze denken wel na over een switch, maar met solliciteren wachten ze vaak nog even. Dus moet je ze op een andere manier benaderen. Wees zichtbaar in hun leefwereld: be online. Want jouw potentiële kandidaat struint in december (maar ook al in november) heel Google af naar het perfecte sinterklaascadeau, bekijkt haar- en make-up-tutorials op YouTube voor de beste kerstlook en post op Facebook een nieuwjaarsgroet naar al hun vrienden en kennissen.
 

inspireer je doelgroep met verrassende én relevante content

En als jouw potentiële kandidaten dan zoveel online zijn, zien ze jou daar dan ook? Grijp deze kans en wees ook aanwezig tijdens het feestgedruis. Bijvoorbeeld met een gelukwens voor het nieuwe jaar, een giveaway als je voor de kerstdagen solliciteert of een grappig (bedrijfs)filmpje. Waarschijnlijk resulteert het niet meteen in honderden sollicitaties, maar je hebt jezelf wel laten zien. Je inspireert en verleidt de doelgroep met leuke, feestelijke en misschien zelfs een tikkie gekke content. Daarmee vergroot je het bereik én trek je de aandacht van jouw doelgroep. Terwijl het bij de concurrent nog steeds verdacht stil blijft.
 

ga over tot actie

Wanneer de concurrent in januari eindelijk wakker wordt uit hun winterslaap, heb jij er al heel wat voorbereidend werk opzitten. Want met jouw aansprekende content tijdens de feestdagen, heb je al meerdere potentiële sollicitanten weten te bereiken. Die je nu nogmaals kunt benaderen. Maar dan met activerende (social) ads, die de bezoeker aanzetten tot conversie. En dat levert sollicitaties op. Daar waar de concurrent nog moet beginnen.
 

strik eromheen en inpakken maar

Ben jij door dit artikel al overtuigd dat je jouw kandidaten moet inpakken tijdens de feestdagen, maar weet je nog niet hóe je dit moet doen? Wij kunnen jou daar uiteraard bij helpen. Neem contact met ons op en dan gaan we voor je aan de slag.

Geschreven door:

Denise Spaan

Content marketeer
RecruitNow

Toon alleen:

nieuws blogs events

Sluiten
contact met RecruitNow

contact

Hoe wil je bereikt worden?
Ik ga akkoord met het privacy statement.